๐“ช๐“ท๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ท๐“ฎ ๐“ซ๐“ต๐“ธ๐“ฐ๐“ฐ๐“ฒ๐“ฎ







"ไธ€ๅƒ่‹ฑ้‡Œ็š„ๆ—…็จ‹ไนŸๆ˜ฏไปŽไธ€ๆญฅๅผ€ๅง‹็š„ใ€‚" - Mary Quant








Angeline | 90s batch | blogger since 2011 | a wife | mommy soon pray for me | non-muslim | chinese blogger |




RECENT POST

NETWORK



QUES&OPI


J&T Express Courier Service (Malaysia)
Sunday at August 25, 2019

Hi Malaysian! Yin tahu sekarang perniagaan online semakin meraih ramai perhatian dimana perniagaan online ini boleh dibuat di rumah sambil menjaga anak, mengemas rumah dll. Tapi, seller juga perlu bijak memilih courier service yang memberi layan bagus juga. So disini yin nak nyatakan kepada semua seller online, kenapa you all perlu pilih J&T Express untuk penghantaran barang you all!

Firstly, yin nak nyatakan 1 perbezaan J&T EXPRESS dengan courier servis yang lain yang paling common la.
  • J&T EXPRESS buka seperti biasa pada cuti umum.
Wah seronoknya! Jadi seller dan customer takperlu menunggu waktu hari bekerja pada Isnin-Jumaat untuk mengepos dan menerima barang! Memudahkan kedua-dua pihak, dan juga perkara ini boleh merapatkan hubungan antara seller dan customer!

Selain itu, J&T EXPRESS ada menawarkan servis VIP untuk seller online yang dalam satu bulan akan mengepos lebih daripada 300 barang! Wow! Apakah keistimewaan servis VIP ini? Sudah tentulah harga pos lebih murah dari biasa! Selain daripada harga yang murah dan berpatutan, J&T EXPRESS juga sedia berkhidmat untuk mengambil barang yang akan dipos oleh seller dari rumah ke rumah! Ini juga boleh meringankan tugas seller!

Jadi you all dah tak perlu keluar keluar rumah hantar barang, tunggu turn lagi kan? Pihak dispatcher J&T EXPRESS sendiri akan ke rumah anda dan menghantar barang anda ke destinasi yang ditujui secepat mungkin,

Seterusnya, soalan yang paling paling lazim akan ditanya oleh customer kepada seller, dan seller akan bertanya kepada pihak courier service. Berapa lama ye barang akan sampai? 

Pengalaman sendiri menggunakan J&T EXPRESS, selalunya barang akan sampai dalam masa 1 hari sahaja!!!!!! Wah cepatnya! Walaupun pada hari cuti umum juga, barang anda akan diterima! Kalau seller online pos sebelum 10 pagi, barang akan diusahakan untuk sampai ke tangan customer sebelum jam 6 petang! Bagusnya! Kenapa tidak mahu menggunakan khidmat J&T EXPRESS?! 

Apalagi kelebihan J&T EXPRESS selain daripada diatas? J&T Express juga ada insurans untuk barang anda, dimana ada insurans tersebut hanya perlu dibayar 1% daripada harga barang, contohnya harga barang RM400 X 1% = RM4 sahaja. Jadi bila barang anda hilang/rosak sepenuhnya akibat kecuaian syarikat, J&T EXPRESS akan bayar anda jumlah sepenuhnya harga barang tersebut! Pastikan sebelum anda membayar insurans J&T Express anda perlukan nyatakan sekali resit sah barang anda.

Bagaimana pula dengan barang yang tidak dibayar insurans? Bolehkah customer/seller claim? Sudah tentu boleh tapi bukan jumlah yang penuh. Bagi barang yang tiada insurans seberat bawah 2kg, anda hanya boleh claim harga barang anda atau jika brg anda 2kg kebawah dan bernilai RM150,anda hanya boleh claim MAKSIMUM RM100 dan barang yang lebih 2kg hanya boleh claim harga barang anda dan jika barang anda bernilai lebih RM300 jadi hanya hanya boleh claim RM300 maksimum SAHAJA.

Jadi pilihan ditangan anda. Cukup sampai sini sahaja yin nyatakan semua apa yang penting so you all boleh bandingkan dengan courier service yang lain okay!



1 comments



Blogger NiniHanini said...

Hi yin! I've never used/received anything from J&T Express before.. but the worst courier service that I've ever dealt with was SKYNET. Urghh tak suka gila, sampai mati ikan dengan pokok. Sebab slow sangat, barang dah sampai, tapi malas nak deliver. Purposely lambat2 kan. Bukan sehari, berhari-hari. Boleh pulak tipu kita tak sampai lagi, sedangkan kita pun boleh check status barang dekat website LOL. Padahal dah tulis dekat barang tu urgent. Pengajarannya, I'd always ask the seller to avoid using SKYNET to post my stuff. Even if it cost extra money. The SKYNET in my area suck. BIG TIME. Okay, sorryy banyak pulak bebel hahaha. Thanks for sharing about J&T Ekxpress! :)

 

Post a Comment

1 comment(s)



โ† O L D E R P O S T
N E W E R P O S T โ†’






ยฉ 2013 - Layout created by Fluerica.
Do you know ?Honesty is the best policy in life