๐“ช๐“ท๐“ฐ๐“ฎ๐“ต๐“ฒ๐“ท๐“ฎ ๐“ซ๐“ต๐“ธ๐“ฐ๐“ฐ๐“ฒ๐“ฎ







"ไธ€ๅƒ่‹ฑ้‡Œ็š„ๆ—…็จ‹ไนŸๆ˜ฏไปŽไธ€ๆญฅๅผ€ๅง‹็š„ใ€‚" - Mary Quant








Angeline | 90s batch | blogger since 2011 | a wife | mommy soon pray for me | non-muslim | chinese blogger |




RECENT POST

NETWORK



QUES&OPI


Love. Everything. You. Do
Tuesday at August 06, 2019

hi, good afternoon. i just had my lunch . memang normalkan untuk rasa mengantuk after lunch. so yin pun decide untuk update blog sedikit before start my work. before this yin kerja di retail sebagai sales assistant lah. tapi, sampai bila nak kerja yang sama without any increment. maksud yin kerja ni, ambil masa yang lama untuk naik pangkat dan gaji. gaji permulaan juga sangat kecil. 

so dari situ yin pun decide untuk move to professional job as yin pun ada result yang boleh dikatakan ada harapan, so yin apply job di company dot dot dot sdn bhd, dengan gaji permulaan RM1500  beserta KPR RM300. so if dalam satu bulan yin attendance cantik dan tidak lambat datang kerja so yin akan dapat dalam RM1800 sebulan..

okaylah ini compare to kerja sebelum ini. cuma kerja sekarang ini agak sibuk, ini normal biasalah. kerja menguruskan company yang agak besar. yin pula di bahagian finance. jadi banyak bermain dengan nombor. sometimes yin akan jammed. but guess what you tak boleh benci kerja you sebab dengan kerja ini you support diri you, tanpa this work how are you going to survive right?

so for everyone who feels like going to give up, keep on fighting and enjoy the work. spread the positive vibes, avoid the negative. you will make it one day. you pasti boleh. kalau yang lain boleh kenapa you satu orang takboleh? you bukan tidak boleh tapi you tidak percaya diri you. you mesti mau percaya diri you ok? siapa lagi mau percaya you kalau bukan you sendiri.

tunjuk pada semua orang, you takkan goyah sedikitpun. you akan terus berdiri di kaki sendiri. banggakan diri you sendiri as well. and then banggakan family you juga. ok nampak macam yin sudah cakap banyak. so yin mau continue kerja yin. bye..

ps:i will mix this blog with daily life diary, so ignore it if the title not something you look for! 

0 comments



Post a Comment

0 comment(s)



โ† O L D E R P O S T
N E W E R P O S T โ†’






ยฉ 2013 - Layout created by Fluerica.
Do you know ?Honesty is the best policy in life